Тільки українська!

Ads 468x60px

понеділок, 1 листопада 2010 р.

Власний бізнес. Урок №2 - як не вгробити власний бізнес

 Нещодавно до рук попала стаття на ділову тематику "Як не вгробити власний бізнес" (ориг. "Как не погубить собственный бизнес") на порталі новин УБР. За словами Костянтина Бакшта (бізнес-консультант і автор ряду популярних книг бізнес-тематики), ворогом №1 для бізнесу являється його власник. Чому так? Давайте розберемося "що" Костянтин Бакшт мав на справді на увазі і зробимо для себе потрібні висновки.

"Большинство руководителей по уши погрязли в текучке. И больше всех загружены текучкой высшие руководители бизнеса. Не жалея времени и сил, они выполняют работу, которую на самом деле должны выполнять их подчиненные." 
Під категорію таких власників можна віднести малий та середній бізнес, де на розвиток стратегічного маркетингу не витрачається багато часу. Як правило такі структури не стійкі і компанія, де директор є і серцем, і мозком, і печінкою  приречена на неминучу загибель. За словами всесвітньо відомого спеціаліста в галузі виконавчого маркетингу Джима Колінза "Компанія, яка тримається на плечах однієї людини, помре разом з нею". Тут скривається зовсім не абстрактний сенс, а факт.  
Варто лиш уявити, що станеться з вашою фірмою, якщо ви покинете її на рік? Чи не "помре" фірма, або хоча б чи буде триматися в межах рентабельності? А це вже цікаво! 

Ідеальний бізнес - це коли власник не є необхідним компонентом для його існування і розвитку. І взагалі, бути власником бізнесу - це професія. Одна з найбільш складних і важких, що кардинально відрізняється від більшості інших професій ступенем відповідальності. Власник бізнесу відповідає не тільки за себе, але і за всіх співробітників, що працюють у належних йому установах. Тож професійний власник будує кожен свій бізнес, виходячи з декількох ключових принципів. Його мета - побудувати не "самостійно організоване робоче місце", а справжній бізнес. Бізнес, який будується як система. Бізнес, у якому його власник не є необхідним компонентом для успішної роботи і розвитку. Бізнес, який можна продати - саме як бізнес, а не за залишковою вартістю майна. Або можна передати у спадок. Ось ті принципи, на фундаменті яких побудовані всі успішні компанії. 

В своїй статті Костянтин Бакшт виділяє кілька другорядних принципів, але не менш значимих: 


  1. Власники повністю виключені з поточного управління своєю компанією. Цей принцип означає, що ви не повинні бути заручником свого бізнесу. Для виконання рутини існують наймані працівники. 
  2. Власники можуть вмішуватися в свій бізнес завжди, коли захочуть. Ви маєте право впливати на справи у вашій фірмі. Інколи це необхідно, для того щоб витримувати авторитет. 
  3. Бізнес стабільно прибутковий і успішно розвивається незалежно від перших двох принципів. Незалежно від того, чи приймаєте ви учать в управлінні своєю фірмою, чи ні - ваш бізнес повинен бути прибутковим. За іншої ситуації потрібно шукати дірки у вашому човні. 
  4. Власник зберігає контроль над бізнесом. Бізнес повинен залишатися вашим, присутні ви на фірмі чи відпочиваєте на морі. Ніколи не дайте своїм менеджерам скористатися вашими клієнтами. 
  5. Забезпечується незалежність від ключових співробітників, що працюють за наймом, - 2-4 ключові особи. Найцікавіший принцип, по якому перевіряються на міцність світові компанії. Звільніть своїх 2-4 ключових співробітників: якщо ваша компанія не загинула, то ви гідний носити звання власника своєї справи... а якщо прибутки впадуть і ви опинитеся по вуха в боргах, значить ви не власник бізнесу - ви раб своєї справи!  

Share/Bookmark

2 коментарі:

Валентина Ліскова сказав...

Досить цікаво. Мати власний бізнес-це найбільш актуально в наш час, хоча й не так легко.

nazarii сказав...

Можна сказати, що мати власний бізнес в наш час найбільш актуально і найбільш не легко.

Дописати коментар